شرایط مناسب حمل مواد فاسدشدنی

اگر دما در تمام مراحل تولید به اندازه کافی کنترل نشود، کالاهای فاسدشدنی شما می توانند مشتری های شما را حتی بیمار کنند. برای یک شرکت صنعتی، تحویل بی خطر کالاهای فاسدشدنی می تواند یک کار دشوار باشد. شما می خواهید مطمئن شوید که محصولات شما تازه و بدون خطر هستند اما ممکن است درباره مدیریت تدارکات یا مقررات حمل و نقل مواد فاسدشدنی اطلاعات زیادی نداشته باشید.

بسته به مشاغل و کالاهایی که برای تحویل در نظر دارید، ممکن است کالاهای فاسدشدنی خود را از طریق پست ارسال کنید یا برای حمل و نقل جاده ای از کامیون استفاده کنید. مهم نیست که کدام روش را انتخاب می کنید. شما باید مطابق با قوانین سازمان بهداشت کشور عمل کنید و موظف هستید بهترین روش ها را برای تحویل کالاهای فاسدشدنی انتخاب کنید.

چگونه مواد غذایی و کالاهای فاسدشدنی را حمل کنم؟

حمل کالاهای فاسدشدنی از طریق سرویس های راه هشتم بهترین گزینه است. ارسال محصولات سرد یا یخ زده نیاز به برنامه ریزی و مراقبت اصولی دارد. شما باید مطمئن شوید همه چیز با نظارت و دقت بالا به دست مشتریان شما می رسد.

۱.محصولات خود را بشناسید

قبل از آماده سازی کالا برای مرحله حمل و نقل جاده ای، آزمایشات لازم را انجام دهید تا مطلع شوید به چه میزان از دما احتیاج است تا محصول شما تازه بماند. برای تعیین سرعت حمل آن باید از ماندگاری هر محصول اطلاع داشته باشید. این عوامل به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید کدام نوع از سرویس های حمل و نقل جاده ای برای محصولات شما مناسب است.

۲.یک عامل خنک کننده انتخاب کنید

پس از بسته بندی محصول باید یک عامل خنک کننده به آن اضافه کنید تا در حین حمل و نقل جاده ای، محصول شما را سرد نگه دارد. بسته های یخ به طور معمول گزینه خوبی برای کالاهای یخچالی هستند. در حالی که یخ خشک برای محصولات منجمد بهترین است.

یخ خشک به عنوان یک ماده خطرناک در نظر گرفته می شود. بنابراین باید بسته های خود را که حاوی یخ خشک است، به روشنی برچسب گذاری کنید. هنگام تعیین میزان یخ خشک اندازه محصول، درجه حرارت مورد نیاز برای حفظ تازگی، مدت زمان حمل و آب و هوای منطقه ای را که در آن حمل می شود در نظر بگیرید.

ممکن است کامیون های حمل و نقل در تابستان به گرمای بسیار بالایی برسند. بنابراین هنگام افزودن عامل خنک کننده حتماً این مورد را در نظر بگیرید.

۳.سریع محصول را دریافت کنید

شرکتی را برای حمل و نقل جاده ای انتخاب کنید که بتواند زمان حمل و نقل تضمین شده را ارائه دهد. در نتیجه می دانید محصول شما به موقع تحویل داده می شود. همچنین باید سرعت و هزینه را متعادل کنید. زیرا حمل و نقل یک شبه یا یک روزه می تواند بسیار گران قیمت باشد.

اگر می خواهید هزینه حمل و نقل جاده ای مناسبی را برای خود فراهم کنید، طولانی ترین زمان حمل و نقلی را انتخاب کنید که همچنان محصول شما را تازه و ایمن نگه دارد.

چالش های حمل کالاهای فاسدشدنی

هزینه حمل و نقل جاده ای مواد غذایی منجمد می تواند گران باشد. زیرا باید در کمترین زمان ممکن آن را ارسال کنید. باید از حفظ دمای مناسب اطمینان حاصل کنید. بسته های یخ خشک نیز فضای بیشتری را اشغال می کنند. به این معنی که ممکن است لازم باشد از کامیون های حمل و نقل بزرگتر استفاده کنید. این امر می تواند هزینه اضافی را به همراه داشته باشد.

فن آوری تبرید برای حمل و نقل کالا همچنان در حال توسعه است و کامیون های راه هشتم درحال حاضر با قابلیت های بسیار متنوعی در دسترس هستند. کامیون های یخچال مدرن از گازوئیل نیرو می گیرند و می توانند دقیقاً با مشخصات دما مورد نظر شما تنظیم شوند. برای نیازهای حمل و نقل جاده ای اندک، وانت های یخچالی نیز موجود است.

فناوری داخلی بسیاری از کامیون ها به رانندگان اجازه می دهد تا به طور مداوم درجه حرارت داخل کامیون را کنترل کنند. این مزیت برای این است که اطمینان حاصل شود محصولات شما در تمام مراحل حمل و نق جاده ایل به درستی نگهداری شود. اگر نظارت دما بر روی یک کامیون تعبیه نشده باشد، باید از تجهیزات اضافی برای نگهداری و ضبط دقیق دما استفاده شود.

استفاده از کامیون سرد در حمل و نقل جاده ای

استفاده از یک کامیون مخصوص حمل و نقل می تواند روشی مقرون به صرفه و کارآمد برای حمل کالاهای فاسدشدنی باشد. کامیون های سرد به دلیل توانایی کنترل دما و رطوبت، برای اطمینان از شادابی انواع محصولات عالی ارزیابی می شوند.

شرکت حمل و نقل راه هشتم در بخش حمل مواد غذایی منجمد از کامیون های استاندارد استفاده می کند تا محصولات در حین حمل و نقل منجمد نگه داشته شوند. محصولات تازه در کامیون های یخچال دار حمل می شود تا خراب یا آلوده نشود. کامیون های سرد و منجمد بیشتر در صنایع غذایی و آشامیدنی مورد استفاده قرار می گیرند. این شیوه از حمل و نقل در سایر صنایع نیز کاربردهای زیادی دارند.

در زیر نمونه هایی از کالاهای فاسدشدنی وجود دارد که به واسطه سرویس حمل و نقل جاده ای راه هشتم جابجا می شود:

  • غذای یخ زده
  • لبنیات یا گوشت
  • کیک یا غذاهای پخته شده
  • واکسن و داروها
  • مواد شیمیایی یا مهندسی شده
  • عتیقه هایی که نیاز به کنترل رطوبت دارند
  • عطر و لوازم آرایشی
  • دخانیات مجاز
  • گل های تزئینی

شاید به عنوان یک شرکت تولیدکننده کالای فاسدشدنی قصد خرید کامیون سرد را داشته باشید. تصور می کنید ارسال تولیدات بدون واسطه مقرون به صرفه است و می توانید این حوزه را مدیریت کنید. در زیر چند مزیت برون سپاری حمل و نقل جاده ای کالاهای فاسدشدنی برای شما آورده شده است.

 تأمین نیرو از طریق شرکت های حمل و نقل و استرس کمتر

شریک شما در حوزه حمل و نقل جاده ای محصولات، در مورد مقررات و سیاست هایی که بر تحویل کالاهای فاسدشدنی تأثیر می گذارد آگاهی خواهد داشت. تمام مسئولیت های پروسه حمل و نقل را بر عهده خواهند گرفت. بنابراین می توانید اطمینان داشته باشید که کالاهای شما با خیال راحت و طبق مقررات به مقصد می رسد.

انعطاف پذیری بیشتر

کار با یک شرکت حمل و نقل جاده ای به این معنی است که برای پاسخگویی به هر میزان از تقاضای مشتریان، به تعداد نامحدودی از کامیون ها و وسایل نقلیه حمل و نقل جاده ای دسترسی خواهید داشت. شریک شما در حوزه حمل و نقل می تواند به جای ارسال کامیونی که صرفا نیمه پر است، وسیله نقلیه با اندازه مناسب را برای کار شما تهیه کند. یک شرکت حمل و نقل، قادر است با نیازهای متغیر شما سازگار شود.

جمع بندی

وقتی با یک شرکت حمل و نقل جاده ای کار می کنید و این شرکت مدیریت حمل و نقل شما را اداره می کند، مجبور نیستید برای این کار پرسنل استخدام کنید. بنابراین در وقت و هزینه خود صرفه جویی می کنید. راه هشتم یک گزینه قابل دسترس و مقرون به صرفه برای شرکت های کوچک و بزرگ است.

برون سپاری حمل و نقل کالاهای فاسدشدنی به شما این امکان را می دهد تا به جای نگرانی در مورد چگونگی ارسال محصولاتتان برای مشتریان، روی رشد تجارت خود تمرکز کنید.

این پست را به اشتراک بگذارید: